•Gimnastica poate oferi copiilor cu tulburare de spectru autist (TSA) acces la o abordare diferențiată, care poate crea un model pentru a satisface nevoile individuale ale fiecărui copil într-un mod unic și eficient.
•Gimnastica este un sport care oferă un mediu plin de oportunități de stimulare a minții, încurajarea abilităților sociale și consolidarea abilităților motorii grosiere și fine, oferind în același timp copiilor o metodă alternativă de învățare și dezvoltare de noi abilități.
•Concentrarea este necesară pentru fiecare activitate executata. Antrenarea concentrarii prin gimnastică poate dezvolta o atenție sporită pentru sarcinile externe. Copiii cu TSA au posibilitatea de a-și dezvolta sistemul vestibular și de a crește gradul de conștientizare spațială prin diferite conexiuni pe care creierul le construiește atunci când efectuează rutine care implică utilizarea diverselor abilități sportive.
•Pe lângă abilitățile care inițiază dezvoltarea creierului, este important să se consolideze calitățile mentale pozitive. Unele dintre modalitățile prin care acest lucru poate fi realizat este prin modelarea elementelor de gimnastică, profitând de momentele de învățare, oferind astfel întăriri pozitive aliniate cu instrucțiunile.
•Programele de gimnastică pot ajuta în furnizarea unui mediu de învățare funcțional și neprețuit copiilor cu TSA. Prin urmare, este avantajos pentru părinți și profesioniști să colaboreze la definirea, planificarea și implementarea participării copilului la activități recreative.
•Gimnastica oferă copiilor cu TSA o oportunitate de a experimenta bucuria succesului prin realizările lor individuale sau prin succesul coechipierilor lor. Mutarea terapiei la sala de gimnastica ar putea oferi oportunități incomensurabile copiilor cu TSA și ar putea promova generalizarea abilităților învățate într-un mediu natural.
Lasă un răspuns