SERVICIICursuri pentru părinți

În procesul terapeutic, progresul se face pas cu pas și pe termen lung, iar ghidarea copiilor nu se face doar de către specialiștii acestora, o dezvoltare armonioasă necesitând în mod deosebit și implicarea părinților.
bt_bb_section_bottom_section_coverage_image
01
Lucrul în echipă
Realizăm lucruri grozave ÎMPREUNĂ atunci când colaborăm cu colegii noștri și familiile celor aflați în terapie.
02
Integritate
Susținem nevoile copiilor, implementăm cele mai bune practici și ne dedicăm în totalitate procesului terapeutic.
03
Compasiune
Ne implicăm în procestul terapeutic cu multă compasiune și recunoaștem că ne confruntăm cu provocări unice de fiecare dată.

Copilul tău este prioritatea noastră.

Timpul este, alături de potențialul biologic, evoluție, progres, dezvoltare, educație, context etc. reprezentând în același timp una dintre cele mai importante resurse pe care un om le are și pe care trebuie să o valorizeze la potențial maxim, atât pentru binele personal cât și pentru cel al copilului.

În înțelegerea și fructificarea adecvată a timpului liber atât a copilului cu autism, cât și a părinților acestora, este important de știut faptul că autismul este o luptă contratimp, orice minut valorizat adecvat se poate întoarce în favoarea copilului și a recuperării acestuia. Investirea în terapia copiilor încă din primii ani și implicarea părinților – ca terță parte în procesul terapeutic, pe lângă specialiști, sunt esențiale pentru ca rezultatele să fie cele scontate.

Atunci când vorbim despre timpul liber, trebuie să avem în vedere două considerente:

  1. Cum asigurăm acest timp
  2. Cum îl folosim cât mai bine
https://clinicaimpreuna.ro/wp-content/uploads/2023/05/parinti_01-1.png
https://clinicaimpreuna.ro/wp-content/uploads/2022/01/floating_image_01_about.png
https://clinicaimpreuna.ro/wp-content/uploads/2023/05/parinti_02-1.png
https://clinicaimpreuna.ro/wp-content/uploads/2021/12/floating_image_05.png
https://clinicaimpreuna.ro/wp-content/uploads/2022/01/floating_image_contact.png

Grija părinților copiilor cu autism pentru modul în care își ocupă timpul liber în vederea optimizării dezvoltării acestora, trebuie să respecte câteva aspecte:

  • Activitatea să corespundă nivelului de dezvoltare a copilului, intereselor acestuia și particularităților sale de vârstă;
  • Să contribuie la îmbunătățirea condiției actuale a copilului și să aibă un efect educativ;
  • Să se evite excesele care obosesc copilul sau care dăunează dezvoltării acestuia;
  • Să se urmărească cu atenție procesul de stimulare a copilului;
  • Activitățile din timpul liber să creeze atât părintelui, cât și copilului, o atmosferă armonioasă, relaxantă, benefică ambelor părți.

În procesul terapeutic, progresul se face pas cu pas și pe termen lung, iar ghidarea copiilor nu se face doar de către specialiștii acestora, o dezvoltare armonioasă necesitând în mod deosebit și implicarea părinților. 

Viaţa familiei se reorganizează în momentul aflării diagnosticului de autism. Pe lângă orele de terapie, rămân multe ore în care copilul are nevoie de supraveghere și stimulare adecvată. Părinții trebuie să cunoască modul potrivit de a aborda copilul și obiectivele terapeutice pe care specialistul le-a stabilit. Întreaga familie trebuie să acționeze în aceeași direcție și să meargă într-un ritm similar pentru a asigura evoluția copilului și armonia familială.

Există o tendință actuală a părinților de a înscrie copiii în programele zilnice puse la dispoziție de diferite centre de zi, copiii fiind lăsați 8 ore în cadrul acestor centre, pornind de la premisa că cei mici se vor dezvolta mai ușor alături de alți copii, lucru adevărat într-o anumită măsură. Este însă bine de luat în calcul că în cazul autismului, procesul de recuperare implică câțiva pași fără de care șansele copilului sunt aproape nule. Intervenția terapeutică zilnică, de unu la unu este cea mai elementară etapă.

Stimularea copilului în familie, în afara orelor de terapie, în activitățile de joacă este o altă etapă foarte importantă. Abia în urma evaluărilor periodice ale specialiștilor, dacă se constată că cel mic este capabil să participe la actul de socializare, a dobândit abilitățile și principiile comportamentale, imită spontan și răspunde la cerere, se poate trece la următoarea etapă, socializarea.

https://clinicaimpreuna.ro/wp-content/uploads/2023/05/parinti_03-1.png
https://clinicaimpreuna.ro/wp-content/uploads/2022/01/floating_image_01_about.png

În cazul în care aceste condiții nu sunt întrunite, socializarea nu poate avea loc întrucât există probleme serioase în manifestarea comportamentelor individuale elementare. Abia după multe ore de terapie individuală și de grup, după ce copilul recunoaște acțiuni și emoții, știe să indice obiecte, să răspundă la nume, să înțeleagă limbajul și semnificația cuvintelor, putem aduce în discuție procesul de socializare și integrare a acestuia în cadrul unui centru de zi.

Întrebări frecvente:

Cum se implică părinții în procesul terapeutic pentru copiii cu autism?

În procesul terapeutic, progresul se face pas cu pas și pe termen lung, iar ghidarea copiilor nu se face doar de către specialiștii acestora, o dezvoltare armonioasă necesitând în mod deosebit și implicarea părinților. Viaţa familiei se reorganizează în momentul aflării diagnosticului de autism. Pe lângă orele de terapie, rămân multe ore în care copilul are nevoie de supraveghere și stimulare adecvată. Părinții trebuie să cunoască modul potrivit de a aborda copilul și obiectivele terapeutice pe care specialistul le-a stabilit. Întreaga familie trebuie să acționeze în aceeași direcție și să meargă într-un ritm similar pentru a asigura evoluția copilului și armonia familială.

Care sunt etapele esențiale în procesul de recuperare al copiilor cu autism?

Există o tendință actuală a părinților de a înscrie copiii în programele zilnice puse la dispoziție de diferite centre de zi, copiii fiind lăsați 8 ore în cadrul acestor centre, pornind de la premisa că cei mici se vor dezvolta mai ușor alături de alți copii, lucru adevărat într-o anumită măsură.

Este însă bine de luat în calcul că în cazul autismului, procesul de recuperare implică câțiva pași fără de care șansele copilului sunt aproape nule. Intervenția terapeutică zilnică, de unu la unu este cea mai elementară etapă

Stimularea copilului în familie, în afara orelor de terapie, în activitățile de joacă este o altă etapă foarte importantă. Abia în urma evaluărilor periodice ale specialiștilor, dacă se constată că cel mic este capabil să participe la actul de socializare, a dobândit abilitățile și principiile comportamentale, imită spontan și răspunde la cerere, se poate trece la următoarea etapă, socializarea.

Care sunt considerentele importante în privința timpului liber al copiilor cu autism?

Atunci când vorbim despre timpul liber, trebuie să avem în vedere două considerente:

  1. Cum asigurăm acest timp
  2. Cum îl folosim cât mai bine

Grija părinților copiilor cu autism pentru modul în care își ocupă timpul liber în vederea optimizării dezvoltării acestora, trebuie să respecte câteva aspecte:

  • Activitatea să corespundă nivelului de dezvoltare a copilului, intereselor acestuia și particularităților sale de vârstă;
  • Să contribuie la îmbunătățirea condiției actuale a copilului și să aibă un efect educativ;
  • Să se evite excesele care obosesc copilul sau care dăunează dezvoltării acestuia;
  • Să se urmărească cu atenție procesul de stimulare a copilului;
  • Activitățile din timpul liber să creeze atât părintelui, cât și copilului, o atmosferă armonioasă, relaxantă, benefică ambelor părți.
PRICING PLANS

Fees per session

INDIVIDUAL
$
125
50 mins
  • Schedule a live session at a time that is convenient
  • Messaging, phone or video
  • Message therapist any time, from anywhere.
FAMILY
$
135
50 mins
  • Schedule a live session at a time that is convenient
  • Messaging, phone or video
  • Message therapist any time, from anywhere.
TEEN
$
95
50 mins
  • Schedule a live session at a time that is convenient
  • Messaging, phone or video
  • Message therapist any time, from anywhere.
bt_bb_section_top_section_coverage_image
bt_bb_section_bottom_section_coverage_image
PRINCIPALELE SERVICII OFERITE

Împreună putem face progrese mari

Terapia TECE

Terapia de eliminare a consumului de ecrane pentru copiii care petrec peste 4-5 ore/zi in fata ecranelor.

Terapia ABA

Analiza Aplicată a Comportamentului (ABA) este o terapie bazată pe știința învățării și a comportamentului.

Aici pentru tine!
Bulevardul Uverturii nr. 84, sector 6, București
Luni-Vineri
8AM-6PM
Sâmbătă
ÎNCHIS
Duminică
ÎNCHIS

Logopedie

Logopedia sau terapia vorbirii și a limbajului este o profesie care evaluează, oferă diagnostic și tratează dificultățile de vorbire, limbaj, comunicare și înghițire la bebeluși, copii și adulți.

Consiliere

Este o formă de intervenție psihologică ce se adresează persoanelor aflate într-un impas atunci când vine vorba de rezolvarea unor situații de criză fie că sunt sociale, profesionale sau familiale.

Art Terapie

Utilizarea metodelor artistice pentru tratarea tulburărilor psihologice și îmbunătățirea sănătății mintale este cunoscută sub numele de art terapie sau terapie prin artă.

bt_bb_section_top_section_coverage_image

Clinica Împreună -
Centru de terapie

bt_bb_section_top_section_coverage_image
bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

80+

Pacienți unici

Peste 80 de pacienți unici au fost ajutat în fiecare lună pentru a-și îmbunătăți sănătatea mintală și bunăstarea generală alături de terapeuții noștri.

>20

Ani de experiență

Suntem o echipă completă de specialiști cu peste 20 ani experiență în domeniu, pregătiți să îi oferim copilului tău ajutorul de care are nevoie.

13*

Terapeuți cu experiență

15 terapeuți profesioniști, devotați copilului dumneavoastră. Fiecare terapeut a fost ales pe baza valorilor personale și profesionale.

15~

Servicii oferite

19 tehnici diferite de consiliere și fișe de lucru pentru copii. Oferim consiliere de sănătate mintală individuală, de cuplu și de familie orientată spre obiective.